Adressändring

Eftersom jag är sjuk tänkte jag att jag skulle ta tag i saker och göra lite som behövs göras här hemma. Sånt som inte är allt för jobbigt. Så jag bestämde mig för att adressändra, vilket jag ångrar nu för han jag fick prata med var så himla otrevlig. Så här var det, jag var tvungen att ringa kundtjänst för att mitt lägehetsnumer bara hade tre siffror och de ska tydligen ha fyra, så jag ringde:

Han - ...namn.. adressändring

Jag - Hej jag heter Nils, jag håller på att adressändra på internet

Han - Okey!?
Jag - Och det funkar inte eftersom mitt lägenhetnummer bara har tre siffror, och de måste ha fyra?!

Han - Och vem har sagt att de bara har tre siffror, vad har du fått det ifrån?

Jag - Det står ju det

Han - Men vem har sagt det?

Jag - Det är ingen som har sagt det, men eftersom det står Lgh 110 på min dörr och på mitt postfack och på porttelefonen så antog jag att det är mitt lägenhetsnummer. Eller?

Han - SUCK! Lägg bara på en nolla framför!

Jag - Men funkar det då?

Han - JA(irreterat)

Jag - Tack för hjälpen, hej då.

Jag hade verkligen inte alls någon lust att tack för hjälpen, de ser inte så otrevligt ut, men han hade en välldigt otrevlig ton. Och de kändes som om han trodde jag hade hittat på mitt egna lägenhets nummer. Tycker synd om alla fem som var före mig i kön om de fick prata med honom. Nu är det iallafall ändrat så nu har jag en nya adress.

/Nisse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0